• "If God is watching us, the least we can do is be entertaining..." - M. Moss

Followers

Madu Tualang Encik Bahop
Dipos oleh avid

Hujung minggu baru ni, gua terserempak dengan Bahop, kawan satu sekolah yang gua dah tak jumpa sejak 2005. Habis SPM, langsung tak pernah jumpa. Chat dalam facebook tu tak kira. Dan budak laki sentiasa ada cara untuk mengembalikan kemesraan semasa berkawan di sekolah dulu. Kutukan.

Gua tak pasti sama ada budak perempuan akan cakap 'peh, gila buncit kau sekarang' kepada rakan lama mereka, tapi itulah benda pertama yang gua cakap bila gua terserempak dengan Bahop.

Sehari sebelum berjumpa, Bahop ada mintak gua klik 'like' kat page produk syarikat perniagaannya yang menjual madu Yaman. Tapi gua enggan kerana gua belum cuba macam mana madunya rasa. Kemudian, apabila keesokan harinya kami dapat bersua muka dan gua dapat ambil free sample madu jualannya, gua terasa seolah-olah Tuhan mahu gua sokong perniagaan Bahop. Haha.

Dan demi Allah, madu budak Bahop ni jual memang sedap. Jenis sedap yang buat kau rasa bangga kau berkawan dengan penjualnya. Jenis sedap yang buat kau tak keberatan untuk tolong promote barangnya. Jenis sedap yang buat kau rasa tak segan nak tulis kat blog, cakap barang dia memang sedap. That kind of 'sedap'.

Dan daripada dia , gua dapat tahu pendapat kononnya madu asli takkan kena hurung semut adalah mitos semata-mata. Dan kerja mematahkan mitos ni kerja berat sebenarnya memandangkan tak ramai orang kita minat tengok Mythbusters dan membaca benda-benda am. Jadi, gua harap keyword daripada entri ini akan sampai kepada mereka yang google 'madu asli tak dihurung semut' pada masa-masa akan datang.

Kalau ikut slang gang African-American di Baltimore, his shit is the dope yo


Photo

Monday, June 25, 2012

pada 12:54 PM


2 nyamuk:

June 26, 2012 at 12:03 AM
Permalink this comment

said...

owh, mksud ye.....
madu asli mmg semut suka la ye...
kalau x asli, semut suke gak ke x?

June 26, 2012 at 5:54 PM
Permalink this comment

said...

madu ada fructose. semut ni, semua jenis gula dia suka. jadi dakwaan kata hanya madu asli semut tak hurung adalah satu cubaan lawak jenaka.

Popular Posts