• "If God is watching us, the least we can do is be entertaining..." - M. Moss

Followers


Gua selalu jumpa pakcik ni di masjid Sg. Besar time maghrib. Selalu menyarung kain pelikat dan baju melayu kain satin bersama songkok tinggi, pakcik ni senang orang nak jumpa. Sebagai rakyat marhaen, gua merasakan adalah bagus bila wakil rakyat turun padang menjalani kehidupan sosial bersama rakyat.

Tapi bila dah claim duit untuk benda yang tak pernah dibuat pun untuk rakyat, gua merasakan bukan semua orang yang pergi jemaah di masjid hari-hari mempunyai niat yang sama dengan petani-petani sawah padi di kampung Peket 60 yang mengharapkan mereka boleh meraih hasil tuaian sekitar 8 tan, atau pekebun pisang di Simpang Lima yang mengharapkan pokok mereka tidak dijangkiti penyakit Moko.

Kalau mengikut siri drama Lie To Me yang dibintangi Tim Roth, senyum tersengih-sengih ketika disabitkan kesalahan adalah petanda the defendant got nothing to lose which means he won't be defending his Sabak Bernam parliament seat this coming election.

Gua takkan tipu kata gua marah dengan pakcik ni. Gua balik Sabak berapa kali je pun setahun. Mungkin anak muda yang bekerja tangkap ikan di Bagan Nakhoda Omar, ahli kariah Masjid Sg. Tengar atau penduduk yang menghantar anak mereka ke Sekolah Kebangsaan Sg. Tengar lebih layak untuk marah dengan pakcik ni.

Photo

Thursday, March 1, 2012

pada 1:00 PM


Labels:
,
,
,

4 nyamuk:

March 1, 2012 at 8:58 PM
Permalink this comment

said...

saBoooooooooooo je laaaa

March 1, 2012 at 9:05 PM
Permalink this comment

said...

ada gak jurnal mcm tu kt ncbi?

puak2 politik ni bukan sume keje utk rakyat..nyampah aku!

said...

then, use the power of vote...

*tak sabar nak mengundi!!!!*

said... This comment has been removed by the author.

Popular Posts