• "If God is watching us, the least we can do is be entertaining..." - M. Moss

Followers

Baru dalam 5 minit sebelum entri ni ditulis, gua pergi Mobil belakang kolej isi minyak. Lepas peluk cium pak guard dan mengucapkan selamat, gua bergerak menuju Mobil. Sampai Mobil, gua ambik pam no.1 sebab adalah bodoh untuk menunggu lori habis isi minyak di pam no.2 sedangkan pam no.1 masih kosong.

Lepas tongkat motor, gua berjalan malas-malas ke kaunter. Bagi duit dan no.pam gua kat akak kaunter yang tengah bergosip dengan sorang lagi akak yang tengah susun rokok. Gua tengok kotak rokok zaman sekarang lawa-lawa belaka. Kotak Dunhill dah macam kotak minyak wangi. Kotak Nusantara dah macam kotak 'Nini Cokolat Celup, Celup-Celup'.

Sambil isi minyak, gua bersiul-siul lagu Bibir Merah Celati dendangan band terkenal Kuala Lipis, Primary. Burung turut bersiul sama. Sambil-sambil bersiul, gua check angin tayar. Tayar depan kempis dah sikit. Habis isi minyak, gua pergi ke pam angin. Ada akak kereta Kancil tengah isi angin tayar keretanya. Jadi, gua tunggu turn gua.

Bila akak kereta Kancil siap mengepam, dia bagi hos pam kat gua terus. Gua usha bacaan tekanan pam. 0 kPa/bar. Sejurus itu, Kancil akak tu meluncur laju meninggalkan stesen minyak. Gua naikkan bacaan tekanan kepada 210 kPa/30 bar sambil memikirkan apakah akak tu pam tayar keretanya pakai pam bola sepak selama ini. Atau barangkali akak tu pakai tayar mati berwarna merah kuning belang-belang kat Kancilnya sebelum ni.

Photo

Saturday, February 27, 2010

pada 11:24 AM


34 nyamuk:

February 27, 2010 at 11:33 AM
Permalink this comment

said...

hahaha~

sumpah tak bleh blah itu akak!

aigoo~~

February 27, 2010 at 11:49 AM
Permalink this comment

said...

aku budak kecik.tak paham.diam2 je la.

February 27, 2010 at 11:50 AM
Permalink this comment

said...

sumpah kelakar.. hehehehe
knapa kau tidak tolong kakak itu

February 27, 2010 at 12:11 PM
Permalink this comment

said...

hihi..penah jd kt sy..when my sis n I dgn confidentnye nk g isi angin tayar kete tp bile smpai sana x tau nk wt cane..(T_T)last2 balik camtu je..hee :)

February 27, 2010 at 12:49 PM
Permalink this comment

said...

hahahah..kesian akak tu wehhh

February 27, 2010 at 2:26 PM
Permalink this comment

said... This comment has been removed by the author.

February 27, 2010 at 2:26 PM
Permalink this comment

said...

salam bro

mmg rmai gadis2 mcm tu...haha

February 27, 2010 at 3:33 PM
Permalink this comment

said...

akak tu xmtk tlg plak.

February 27, 2010 at 4:13 PM
Permalink this comment

said...

Sumpah perot akoo nak pecah sebab gelak.. Adessss.. Gelak sbb ko bukan akak tu.. Hahahaha.. ;p

February 27, 2010 at 4:57 PM
Permalink this comment

said...

hahaha!

apela b*****g akak tu..

February 27, 2010 at 5:03 PM
Permalink this comment

said...

ahh.
lu rabun salahkan akak.
akak tu mentaliti kelas pertama.
lepas pakai reset number ke 0.
tak macam lu.

heh.

February 27, 2010 at 7:43 PM
Permalink this comment

said...

apa barang nusantara
erk888

February 27, 2010 at 10:40 PM
Permalink this comment

said...

Nini Cokolat Celup, Celup-Celup!!
Nini Cokolat Celup, Celup-Celup!!
Nini Cokolat Celup, Celup-Celup!!


:D

February 27, 2010 at 11:52 PM
Permalink this comment

said...

haha...sungguh kelakar...
sibaik aku taw pam tayar....
yes2..(bleh tlg bgtaw seluruh dunia x??)

February 28, 2010 at 3:26 AM
Permalink this comment

said...

haha..dia conscious ngan ko..sbb tu la mcm2 yg xkena..

February 28, 2010 at 10:33 AM
Permalink this comment

said...

kemungkinan :

1. akak tue guna pam untuk cek angin tayar macam tyre gauge..

2. akak tue saje jer plug n palam kepala pam kat tiub tayar dia..

3. akak tue saje jer buat buat pam tayar sebab dier tengok orang selalu buat..

4. pam tue rosak lepas dia guna. ko dah cek tayar ko masuk angin ke tak bro???..

February 28, 2010 at 2:21 PM
Permalink this comment

said...

hahahahaha.. bro.. aku termasuk gelak kuat2 pas baca entri ko ni..

sian akak tu.. tp kak.. leh cuba lagi laen kali..

February 28, 2010 at 2:27 PM
Permalink this comment

said...

@ lord zara
haha..akak tu nak test pengetahuan aku rasanya..

February 28, 2010 at 2:27 PM
Permalink this comment

said...

@ adila ady
bape banyak punya kecik ni?

February 28, 2010 at 2:28 PM
Permalink this comment

said...

@ moon bloody spell
dah akak tu menonong blah terus. tak sempat aku ajar..

February 28, 2010 at 2:29 PM
Permalink this comment

said...

@ melatidaisy
haha...google la dulu..

February 28, 2010 at 2:29 PM
Permalink this comment

said...

@ mimie
kesian x kesian..x reti asal x tanya...haha..

February 28, 2010 at 2:30 PM
Permalink this comment

said...

@ yusuf
sadis betul gadis2 ni eh?

February 28, 2010 at 2:31 PM
Permalink this comment

said...

@ fitriah
muka akak tu mmg confident giler..bajet betul kot...keh3..

February 28, 2010 at 2:32 PM
Permalink this comment

said...

@ farhana
keh3..apa yg kelakar sgt psl aku ni?

February 28, 2010 at 2:32 PM
Permalink this comment

said...

@ mk kimi
berjujuran air mata tgk gelagat akak tu..

February 28, 2010 at 2:33 PM
Permalink this comment

said...

@ kuwe
akak tu x reset pape pun. pas pam terus hulur hos kat aku..

February 28, 2010 at 2:33 PM
Permalink this comment

said...

@ deus X machina
keh3...rokok bapak aku tu..jgn main2..

February 28, 2010 at 2:34 PM
Permalink this comment

said...

@ cik akma
rasa coklat strawberi, sungguh enak sekali...

February 28, 2010 at 2:35 PM
Permalink this comment

said...

@ meera^da cute..*_*
adalah membanggakan kalau ko tau pam tayar..jadi, bole la nak bgtau dunia..

February 28, 2010 at 2:35 PM
Permalink this comment

said...

@ iyllenaz
haha..tibe2 rasa gabra x?

February 28, 2010 at 2:36 PM
Permalink this comment

said...

@ aujinz
atas dasar kemanusiaan sejagat, aku pilih no.1 la...yg lain tu mmg x logik..hehe..

February 28, 2010 at 2:37 PM
Permalink this comment

said...

@ fyzal
ada rezeki ada la pakwe hensem tolong dia pam satu hari nanti..

February 28, 2010 at 7:40 PM
Permalink this comment

said...

kesian akk!!!!!!
simpati~

Popular Posts