• "If God is watching us, the least we can do is be entertaining..." - M. Moss

Followers

I don't want my little brothers to read this because he would make fun of me out of this. But since he already bookmarked my blog in his brain, I'll just have to write this in English. That way, he couldn't get a damn clue what I'm trying to say here. Keh keh keh.

*****

Ever since I was a kid, I couldn't and still can't quite figure out how to talk to woman. I can talk normally to woman in my family but I most definitely can't talk to female strangers and friends without stuttering, nervous chuckling and fake masking smile.

I always get confused as how the other guys do it. I mean, they look comfortable, they project confidence, they look pretty relaxed when talking to girls. Me? Whenever I talk to girls, I couldn't look them straight in the eyes. I tried looking at their other body parts but I still can't do that. I don't know. I just can't.

Somehow, this never be a problem for me back in primary school because I was pretty reclusive when it comes to making friends with the girls. But as soon as I went to boarding schools, girls in my class were all really really really friendly. I mean, jenis yang masuk kelas pagi-pagi dan tanya khabar dan jenis yang suka sembang-sembang masa prep.

It was a shocker for a kampung boy like me. I wished they would leave me the hell alone and let me be this lonely wolf/ranger punya budak (more like lonely loser sebenarnya hahaha)

So, i developed a technique to help me get by my difficulty to talk to girls. Whenever they talk, I look at the girl eyes for about 2-3 seconds and quickly switch my eyes to whatever the hell behind her. If it is a tree, I would stare at the tree for 10 seconds and quickly switch to her eyes. Eyes, tree, eyes, tree until the girl stop talking. LOL.

Whenever I'm walking on a street, in pasar, or whatever I couldn't usha other girls too. It's like my eyes are laser beam or something. They could focus at only one thing at a time. I wish the hell I could have a pair of 'torchlight-like' eyes so that I wouldn't miss any good-looking girls out there. Hahaha.

To this day, I still use this technique. It's very useful for a loser like me to survive in the wilderness of social life. And girls, why are you guys so weird?


Photo

Monday, November 22, 2010

pada 8:27 PM


Labels:
,

23 nyamuk:

November 22, 2010 at 8:40 PM
Permalink this comment

said...

hey..same goes with me..only i dont stare them in the eyes..i found this brilliant-like technique to get by...whenever i talk to them, i blind-stare..if u got me..kehkehkeh

and boys..why are you guys so freaky?

November 22, 2010 at 9:02 PM
Permalink this comment

said...

dulu aku pun ade masalah ngan pompuan gak..

sebab kalau aku jalan sorang sorang ade awek tengok, aku jalan mesti bersepah..

shoot!

November 22, 2010 at 9:27 PM
Permalink this comment

said...

Same situation but in my case of course it happened with guys! I never look at a guy straight in the eyes.Sometimes I wish they never talk to me because I am too shy.. Hahah.

November 22, 2010 at 9:29 PM
Permalink this comment

said...

cool man. that's normal. some guys like that but later u'll change man!

Anonymous

November 22, 2010 at 10:03 PM
Permalink this comment

said...

cute je cara kau cuak dengan perempuan.


kalau aku, untuk lelaki yang aku minat, memang nervous habis lah. nak pandang mata lagi lah tak.... berdebar gila..

tapi kan gaya kau yang malu2 tu leh wat perempuan jatuh hati kowt.... hahaha~

November 22, 2010 at 10:37 PM
Permalink this comment

said...

kesian lu der.. gua camni jugak tapi takde la sampai sekolah menengah pun tak leh tgk lagi..

kah kah kah..

said...

I tried looking at their other body parts"

which parts of the body you are looking at? ngeh3

November 23, 2010 at 12:14 AM
Permalink this comment

said... This comment has been removed by the author.

November 23, 2010 at 12:15 AM
Permalink this comment

said...

hehe~~~ u kno dat u r so comel acted like dat!~ seriously most gal skrg looking for dat quality, juz b urself k. aku ulang lg skali 'itu adalah kualiti' ok?. me, myself ada kwn2 yg mcm ko sgt malu dpn pompuan (r u sure u malu? mayb masa mula2 je kan) tp believe me, kwn2 aku (girls) suka boy mcm ko, betol aku xtipu.

November 23, 2010 at 5:08 AM
Permalink this comment

said...

err...pemalu gini rupe pon penah ade awek.aku tgh imagine camne ko ngorat awek ko dulu ke awek ko ngorat ko.kehkeh.konpius~

hmm..pompuan pon gini jek weyh..tp kalau ko xmo jadik gini, ko pi kawan ngan mamat yg mulut kecah n banyak kawan pompuan.bukan mamat yg gatal, kire depa2 yg sempoi2 neh..then, otomatik, dorang ni akan bawak ko masuk dunia yg tiada malu akan perempuan...

November 23, 2010 at 7:20 AM
Permalink this comment

said...

cikmemy...samo la..ak pun ngah imagine camne die ngorat awek die...hahaha

nak wat camne...ak pun..sampai skrg kalau borak dgn dak laki mesti mata melilau..pastu ckp pun entah pape..time sek dlu xde mcm ni....sejak besar2 ni..makin menjadi2 plak perangai pemalu sopan santun ni...:p

November 23, 2010 at 7:37 AM
Permalink this comment

said...

@ koyuki
i don't know. haha

@ aujinz
kira ko okay la brckp dgn girls?

@ natra
i wish you were a boy! haha..i would've a friend of the same species by now..

@ fyzal
err..i don't know..but we'll see.

@ erine
i thought girls love sweet talker?

November 23, 2010 at 7:42 AM
Permalink this comment

said...

@ hamzah
lu mmg kasanova beb..haha

@ a little less conversation
ada la..haha..but i still can't..

@ ~naddy~
hahaha..and here i thought girls love sweet talkers.

@ cikmemy
trust me gua dah try. ajar mcm mana pun aku tak boleh gak! haha

@ wanie & cikmemy
ok. aku tackle ex aku dulu pakai sms beb. sms mana ada kena tengok mata orang. haha!

November 23, 2010 at 8:29 AM
Permalink this comment

said...

Aku dul pesen2 camni jugak sket.tpi sejak masuk degree..lelaki kurg..byk bkwn dgn pompuan..so dah boleh pandang mata dalam2.haha.

November 23, 2010 at 9:33 AM
Permalink this comment

said...

ok sama. dulu bukan setakat tak berani pandang, nak cakap pun tak berani. tapi sikit2 aku cuba latih jadi konpiden. macam cuba buat2 ramah melawak ke apa. walaupun kadang2 cuma aku seorang yang gelak dan semua mata tarus tertumpu pada aku lalu aku terus hilang semua level konpiden balik.

November 23, 2010 at 10:42 AM
Permalink this comment

said...

Lelaki memang macam2 kategori, avid. Macam gua, maybe sebab lahir dalam adik-beradik ramai perempuan, so takde masalah sangat kot kalau berdepan dengan girls, even they are strangers.

November 23, 2010 at 1:20 PM
Permalink this comment

said...

avid, awatlaa pmalu sangat cmni..hahahha..chomel je kau an.hehehe..aku cmtu gak kalau jln tunduk pndg bwh tak pun pndg depan tp mata ntah kmane2..seganlaa..adoi.blom lg kalau tau ade mata memandang..siyes bsepah btol gelagat aku.hahahha..
tp bole improve kan:)

aku tak dpt bayang kau tgh dating.awek kau pndg kau then u're blushing..kah3

November 23, 2010 at 8:10 PM
Permalink this comment

said...

@ fndrocka
damn you utm. apesal banyak jantan kat sini

@ Razman
hahaha

@ paan
yeah, that explains a lot

@ farahmoque
hahaha...xde la blushing...pura2 pandang orang lain atau tengok tv ada ler...

November 24, 2010 at 1:53 AM
Permalink this comment

said...

ecece..msti kau tersipu2 kan..kah3..tak menahan...:P

November 25, 2010 at 9:28 AM
Permalink this comment

said...

jap. aku baru baca mukadimah part yg pasal adek ko tu. ok. lawak.

nak smbg baca.

November 25, 2010 at 10:28 AM
Permalink this comment

said...

ok. dah abes bce. and nk smbg komen pulak. hihi.

'And girls, why are you guys so weird?'

hamboi. hamboi. hamboi. (gaya azwan ali) nak salahkan we girls pulak eh. u yg weird. hoho.

ehh. klw ko ada mslh ceni, mcm mane ko dpt awek dlu? =.='

November 25, 2010 at 11:38 AM
Permalink this comment

said...

@ bukan penggoda
ngorat pakai sms beb...time dating jadi segan nak mampus! haha

Anonymous

February 2, 2011 at 5:38 AM
Permalink this comment

said...

kenapa aku tak malu pun? @.@

Popular Posts