• "If God is watching us, the least we can do is be entertaining..." - M. Moss

Followers

Aiman Ni Memang Tak Kisah
Dipos oleh avid

Dalam banyak-banyak lagu kat dunia ni, lagu yang gua paling tak suka dengar adalah lagu Aeman - Buatmu Ibu. Setiap kali gua dengar lagu ni, gua jadi cuak tak tentu hala.

Lagu ni menceritakan tentang seorang anak (umur dalam 10-12 tahun sebab suara tak pecah lagi) yang buat tribute kat maknya yang dah meninggal. Bila gua dengar lagu ni, gua terus call mak gua. Hahaha. Gua jadi cuak takut-takut mak 'pergi' time gua masih perlukan jemput-jemput yang dia buat petang-petang Sabtu. Sape nak dengar gua bercerita pasal isteri idaman gua? Sape yang gua nak refer bila gua nak masak bujang-bujang dah kerja nanti?

Telinga gua boleh lagi nak dengar suara Liyana Jasmay, tapi tidak kat suara budak Aeman ni. Lagu ni mengingatkan gua kat mimpi ngeri gua yang alhamdulillah sampai sekarang tak jadi lagi.

OK. Tu cerita lagu sedih. Masa gua gembira, riang ria dan harmoni, gua takde anthem yang spesifik. Cukup la gua kata, acid jazz, punk ska dan country punya genre adalah pilihan gua bila gua nak happy.

Tapi bagi budak kat video bawah ni, lagu happy dia adalah lagu Bob Marley! Hahaha. Dalam video ni, setiap kali bapak dia nak bagi dia senyap dan tenang, bapak dia akan pasang lagu Bob Marley. Korang patut tengok apa budak ni buat bila lagu Bob Marley start dipasang. Hahaha. Priceless sial!


Take that, Jesus! Hahaha..so fellas, what's your sad and happy songs?

Photo

Thursday, November 11, 2010

pada 9:36 AM


20 nyamuk:

November 11, 2010 at 9:59 AM
Permalink this comment

said...

Damn cute! Dia start angguk2 kepala tu yang tak boleh tahan tu! Haha!

Bagi gua, cukup la sekadar himpunan K-Pop selected songs yang memang gua dah set up awal2 dalam mp3 player kereta.

Tapi salah sorang anak buah gua punya lagu yang boleh buat dia diam adalah Hafiz - Noktah Cinta. T_T

November 11, 2010 at 10:08 AM
Permalink this comment

said...

@ paan
hahaha...kan kan? mcm sial layan reggae...

November 11, 2010 at 10:47 AM
Permalink this comment

said...

hak hak hak..layan macam nak naik stone rasanya.hikhikhik

November 11, 2010 at 11:11 AM
Permalink this comment

said...

@ faizal
like a soldja..(bobbing head)

November 11, 2010 at 11:53 AM
Permalink this comment

said...

lagu si aeman nih pakcik aku cipta utk arwah opah aku...

aku pon suke..

November 11, 2010 at 12:10 PM
Permalink this comment

said...

Lagi sedih aku-lagu2 ukays
Lagu happy aku- kalau aku tgh happy..apa2 lagu pun aku happy

November 11, 2010 at 12:13 PM
Permalink this comment

said...

wow. the power of raggae!


hahahahahh!

November 11, 2010 at 12:30 PM
Permalink this comment

said...

@ cik 18
wow...cool gila pakcik ko...cakap kat dia, lagu tu melampau2 la sedihnya...hehe..takut aku

@ fndrocka
try dengar lagu aeman masa lu tgh hepi..kalau lu hepi gak, mmg gua respek la...haha

@ m.a.n.n.e.q.u.i.n
right? right?

November 11, 2010 at 12:45 PM
Permalink this comment

said...

coollll....

November 11, 2010 at 1:00 PM
Permalink this comment

said...

kah kah kah..memang tak bley blah tol budak kercik tu..
yeah lagu dak aeman tuh mmg bikin aku gelabah ja tetiber..bkn aku tak syg kat mak..tp lagu tuh...arghhh..damn..

November 11, 2010 at 1:25 PM
Permalink this comment

said...

salam
layan .....nice..bukan saja aiman tak kesah gua pun sama

November 11, 2010 at 1:28 PM
Permalink this comment

said...

dah la budak itu damn cute! pastu angguk-angguk..
hahhaaa

lagu yang buat sedih sama la jugak..
aeman - buatmu ibu..
lagi-lagi bila jauh..
(:

November 11, 2010 at 1:45 PM
Permalink this comment

said...

@ HiSaM ! ! !
this is way beyond cool. haha.

@ cimOt
lagu tu buat aku terpikir bukan2...

@ b.r.u.t.a.l.s.o.l.o
wsalam. good for you.

@ Rebelle Me
jangan dengar lagu tu.

November 11, 2010 at 4:46 PM
Permalink this comment

said...

hahaha...
cute jer dak kecik nih...

bg ak lgu buatmu ibu-aeman nih memg sedey....
tp lagu untukmu ibu-exist lg sedey..
tiap kli dgr lgu ni msti mata ak berkaca....

rindu sgt kt arwah ibu ak....
hargailah ibu korang selagi die masih hidup ni....

November 11, 2010 at 9:19 PM
Permalink this comment

said...

hahahah
part kepala xboleh bla!
perghhh goyang2..hahaha

November 11, 2010 at 9:57 PM
Permalink this comment

said...

lagu tuh mmg best... dan penuh makna.

November 12, 2010 at 1:20 AM
Permalink this comment

said...

aku ada tengok orang letak video ni kat facebook.time tu aku malas nak tengok. tapi kau letak dalam blog nampak macam sedap pulak.



perghh gila babi dia punya hanggok. mana nak cari. cool.

November 12, 2010 at 2:30 AM
Permalink this comment

said...

So damn priceless!!!!!!

When I'm about to lay down after a long day of works and studies I listen to, The long day is over - Norah Jones.

And when I got tired in fighting the obstacles in this life, I take a break with, Skid song- Buddhistson

Cheers comrade!

November 12, 2010 at 6:30 AM
Permalink this comment

said...

@ nobility
lu jgn buat syahdu beb..

@ Wanie-san
tau xpe. hahaha. aku ulang2 lagi video ni, gelak jugak.

@ abe long
bob marley beb. lagu sedap, lirik mantap.

@ Kuwe
haha..kecik2 dah pandai bobbing head..

@ Reverie Malaya
ah, that is a nice soothing record from norah jones..

November 12, 2010 at 9:03 AM
Permalink this comment

said...

hensemnyee baby ni... hehe

Popular Posts